Skattestyrelsens strategi
På tværs af Skattestyrelsen arbejder vi efter seks strategiske pejlemærker:
1: Kompetent administration
Vi skal sikre, at borgere og virksomheder oplever en effektiv, pålidelig og kompetent administration, mens kerneinteressenter oplever styrelsen som lydhør og samarbejdsorienteret.
2: Høj regelefterlevelse
Vi skal sikre, korrekte afregninger af skatter og afgifter, høj regelefterlevelse samt målrettet bekæmpelse af svindel.
3: Risiko og væsentlighed
Vi skal prioritere kerneopgaven ud fra risiko og væsentlighed og arbejde for enkle og effektive løsninger i alle faser af skatteafregningen.
4: Effektive hovedprocesser
Vi skal sikre, at skattearternes hovedprocesser fungerer effektivt og med en klar ansvarsfordeling, herunder til de øvrige styrelser i forvaltningen.
5: Faglig kultur
Vi skal bygge på en kultur præget af faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.
6: Fremtidsparate løsninger
Vi skal afklare forretningsmæssige behov og udfordringer i forbindelse med udvikling og udskiftning af forvaltningens it-systemer og processer, så der kan skabes bæredygtige og fremtidsparate løsninger.
Mål- og resultatplan
Til at sikre retning og styring for vores arbejde med de strategiske pejlemærker, er der udarbejdet en mål- og resultatplan. Skattestyrelsens Mål- og resultatplan 2019, indeholder i alt 16 mål med tilhørende resultatkrav.
Engangsvederlag
Styrelsesdirektørens engangsvederlag gives for en ekstraordinær indsats på baggrund af departementschefens vurdering af direktørens samlede performance over året. Udmøntning for 2019 udgør 50.000 kr.